"Jorden tillhör inte människan utan människan tillhör jorden"

lördag 2 maj 2015

Nu börjar ankhuset bli klart!

Nu börjar man känna att det skall bli verklighet med ankor. Ankhuset är nästan klart utvändigt, dörr skall in på framsidan och små öppningar till ankorna på sidan. Invändigt har vi inte gjort något ännu men jag kollar på många bilder hur andra har inrett. Det är roligt att få inspiration!  På golvet tror jag att det blir en plastmatta som går upp på kanterna en bit, både för draget skull och för att kunna lägga in mycket halm eller annat material som de får gå på. Kanske blir det hampaströ, det verkar vara ett miljövänligt material som är förnyelsebart och som snabbt bryts ner när jag senare lägger det i komposten.
Stängselstolparna har vi hämtat i skogen och barkat. Nu är det bara nät att köpa också. Det blir nog putsnät, det verkar vara det som är starkast. Jag kommer att berätta mer hur det går.....!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Så roligt med ankor, har ni tänkt att föda upp och slakta? Eller ska det vara husdjur?

Yvonnes Jordnära sa...

Det skall vara som sällskap men även som hjälp att ta sniglar för mig i grönsaksodlingen.De senaste åren har vi fått även mördarsniglar innan dess var det "bara" åkersniglar. Föda upp och slakta låter svårt för mig....